Εκδόθηκε απαγόρευση απόπλου. Η κατάσχεση γίνεται για χρέη στον Όμιλο Γκριμάλντι ύψους 2.3 εκατομμυρίων ευρώ. -(στην εικόνα βλέπετε αριστερά ο Γιάννης Βαρδινογιάννης της ΑΝΕΚ, δεξιά ο Εμμανουέλ Γκριμάλντι)- "Βόμβα Μεγατόνων!" γράφουν οι εντυπωσιακοί τίτλοι στα Μέσα Ενημέρωσης, μα -αλήθεια- που είναι η βόμβα; Έτσι είναι οι κανόνες του Κεφαλαίου, αυτή είναι "η γλώσσα του χρήματος και των αγορών", το μόνο που μπορεί να ξαναπεί κανείς -δεύτερη φορά σε λιγότερο από τρίμηνο- εδώ στην Κρήτη είναι πως ούτε στους χειρότερους εφιάλτες τους μπορούσαν να φανταστούν το κατάντημα του δημιουργήματος τους, οι Κρητικοί που συγκεντρώθηκαν στα Χανιά στις 10 Απριλίου του 1967 για να ιδρύσουν την ΑΝΕΚ. Την ΑΝΕΚ, μια εταιρεία λαϊκής βάσης, που ιδρύθηκε μετά από το φρικτό ναυάγιο του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου “ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ”, στις 8 Δεκεμβρίου 1966, όταν το σαπιοκάραβο του εφοπλιστή Τυπάλδου πήρε στο βυθό μαζί του 224 επιβάτες στη θαλάσσια περιοχή της Φαλκονέρας, κι αυτή η εταιρεία από δημιούργημα και περιουσία λαού, κατάντησε από πολύφερνη σε ξεπεσμένη νύφη στα παζάρια του εφοπλιστικού και χρηματιστηριακού κεφαλαίου.
ΒΕΒΑΙΑ, το "Ολυμπίκ Τσάμπιον" ίσως στο τέλος να μην κατασχεθεί από τον στριφογυριζάμενο Ιταλό τον Γκριμάλντι, ίσως να "παρέμβει" η Τράπεζα Πειραιώς που πρόσφατα απέκτησε το 25% τόσο τοις εκατό της εταιρείας, ίσως να "παρέμβει" ο ίδιος ο Βαρδής Βαρδινογιάννης, μα τι σημαίνει αυτό το "παρέμβει", σημαίνει πως το τραπεζικό κεφάλαιο θα διευρύνει ακόμα πιό πολύ τον έλεγχο του στην ακτοπλοϊα, σε δραστηριότητες και υπηρεσίες που αφορούν τη μετακίνηση επιβατών, την εξυπηρέτηση της νησιωτικής χώρας, την τουριστική κίνηση, αφορούν χιλιάδες εργαζόμενους σ' όλους τους εμπλεκόμενους κλάδους κι όλη αυτή η διεύρυνση, τίποτα καλό για τα λαϊκά συμφέροντα δεν προμηνύει, σε κάθε ανακάτεμα της τράπουλας των κεφαλαιουχικών ομίλων κερδισμένοι πάντα βγαίνουν οι πιο αδίσταχτοι από τους "κεφαλαιοπαίχτες" κι όχι ο λαός μας...
-----------------***------------------
Προβλήματα ακόμα και με τη μισθοδοσία
των εργαζομένων της ΑΝΕΚ.
ΤO ρεπορτάζ του Γιάννη Γεωργόπουλου στο Patrastimes λέει: "Ένα από τα πλοία που θεωρείται ναυαρχίδα της ΑΝΕΚ αλλά και του Ελληνικού εφοπλιστικού Κεφαλαίου στις γραμμές της Αδριατικής και όχι …μόνο θεωρείται από χθές (Πέμπτη) κατασχεμένο.
Ο λόγος για το Επιβατηγό – Οχηματαγωγό « Ολυμπίκ Τσάμπιον» σε βάρος του οποίου εκδόθηκε εντολή κατάσχεσης από τον Ιταλικό όμιλο «Γκριμάλντι», για οφειλές ύψους 2.3 εκατομμυρίων ευρώ από ναυλώσεις πλοίων συμφερόντων «Γκριμάλντι» εκ μέους της ΑΝΕΚ.
Το πλοίο είναι ήδη στο λιμάνι της Πάτρας και θωρείται πως είναι κατασχεμένο. ΄Ηδη ενημερώθηκε ο πράκτορας της εταιρείας για να ενημερώσει με τη σειρά του το επιβατικό κοινό. Το πλοίο εκτελεί τη γραμμή Πάτρα – Αγκόνα και Πάτρα Βενετία ενώ είχε προγραμματισμένο δρομολόγιο για σήμερα το βράδυ.
Σύμφωνα με τις έως τώρα εκτιμήσεις , εάν δεν επέμβει η τράπεζα Πειραιώς η οποία έχει μπει μέτοχος με 25% , η ΑΝΕΚ που αντιμετωπίζει προβλήματα ακόμα και με τη μισθοδοσία των εργαζομένων της , πολύ δύσκολα θα μπορέσει να βρει το ποσό ή μέρος των οφειλομένων προς τον όμιλο Γκριμάλντι, για να σώσει το πλοίο".
Δείτε το εδώ:
~~~~~~~~~~~***~~~~~~~~~~~
ΔΕΝ ΕΧΕΙ περάσει πολύς καιρός από τη μεγάλη τραγωδία -τα ξημερώματα της 28ης Δεκεμβρίου 2014- στο NORMAN ATLANTIC, το πλοίο που είχε μισθώσει η ΑΝΕΚ, ακόμα μαζεύουν πτώματα ανθρώπων, κάποια στιγμή θα μάθουμε και για τη δικαστική εξέλιξη του θέματος, αν και γνωστές είναι οι "συνήθεις" για το Σύστημα και την "τυφλή Δικαιοσύνη του", εξελίξεις τέτοιων υποθέσεων...
Επίκαιρες όμως -διαχρονικές άλλωστε- είναι οι επισημάνσεις που έκανε τότε η "Ανυπόταχτη Κρήτη" κι ο επικεφαλής της ο Γιάννης Κυριακάκης στέλεχος της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, επίκαιρες στο σύνολό τους και διπλά επίκαιρες στην τελευταία παράγραφο: "το μυαλό μας βρίσκεται και στους εργαζόμενους της ΑΝΕΚ που κινδυνεύουν να βρεθούν στο δρόμο μετά από τόσα χρόνια σκληρής δουλειάς, θύματα κι οι ίδιοι των τυχοδιωκτών με τα μεγαλεπήβολα σχέδια που άρπαξαν την εταιρεία από τους μικρομετόχους της και τώρα την οδηγούν στο τελικό της ναυάγιο. Κι εμείς, οι κάτοικοι της δυτικής Κρήτης , κινδυνεύουμε να μείνουμε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά. Όπως συνέβαινε προπολεμικά και στα χρόνια της κατοχής".
----
"Πτώματα πάνω στα κέρδη", ήταν ο τίτλος της ανακοίνωσης, "Πτώματα πάνω στα κέρδη", θα μπορούσε να 'ναι και ο τίτλος μετά και το θέμα της κατάσχεσης του "Ολυμπίκ Τσάμπιον"...
Δείτε τις επισημάνσεις στις 31/12/2014, ξαναδιαβάστε τις προσεκτικά γιατί θα ξαναγίνουν προφητικές και γι άλλα που θ' ακολουθήσουν:
..."Ούτε στους χειρότερους εφιάλτες τους μπορούσαν να φανταστούν το κατάντημα του δημιουργήματος τους, οι Κρητικοί που συγκεντρώθηκαν στα Χανιά στις 10 Απριλίου του 1967 για να ιδρύσουν την ΑΝΕΚ. Την ΑΝΕΚ, μια εταιρεία λαϊκής βάσης, που ιδρύθηκε μετά από το φρικτό ναυάγιο του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου “ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ”, στις 8 Δεκεμβρίου 1966, όταν το σαπιοκάραβο του εφοπλιστή Τυπάλδου πήρε στο βυθό μαζί του 224 επιβάτες στη θαλάσσια περιοχή της Φαλκονέρας. Κι ενώ ιδρύθηκε ως εταιρεία λαϊκής βάσης για να εξασφαλίσει τη σταθερή και ασφαλή σύνδεση της Κρήτης με τον Πειραιά και να προστατεύσει τους Κρητικούς από την εφοπλιστική ασυδοσία, κατέληξε να μισθώνει σαπιοκάραβα και να κάνει στους επιβάτες της ότι έκανε ο Τυπάλδος πενήντα χρόνια πριν !!! Το Σεπτέμβρη του 1970 ξεκίνησαν τα δρομολόγια Χανιά – Πειραιάς με το θρυλικό ΚΥΔΩΝ. Μεγάλη η περηφάνια και ο ενθουσιασμός για τη χανιώτικη εταιρεία και καθώς δημιουργήθηκαν κι άλλοι συνεταιρισμοί στο νησί, ορισμένοι άρχισαν να τρέφουν αυταπάτες περί λαϊκού καπιταλισμού και άλλα φούμαρα. Τα χρόνια πέρασαν κι αντί για το λαϊκό καπιταλισμό επικράτησε ένας άγριος φιλελευθερισμός που κάτι τέτοια εγχειρήματα τα θεωρούσε αναχρονιστικά. Είναι τότε που πρόβαλε η “χρυσή” εποχή του εκσυγχρονισμού και του χρηματιστηρίου. Το 1998 η ΑΝΕΚ άλλαξε εταιρική μορφή και διάβηκε την πόρτα του “πορνείου του καπιταλισμού”, του χρηματιστηρίου κατά τον Μαρξ. Φτωχομεσαίοι ή και κάπως ευπορότεροι Κρητικοί είδαν τις περιουσίες τους αρχικά να πολλαπλασιάζονται, είδαν το τυρί. Τη φάκα όμως δεν την είδαν. Η εταιρεία κατέληξε στην οικογένεια Βαρδινογιάννη και τα “κορόιδα” άρχισαν να βλέπουν την τιμή της μετοχής να κατρακυλά. “Ας πρόσεχαν” είπε ο Σημίτης, ο μεγάλος “τιμονιέρης” του εκσυγχρονισμού. Την περίοδο 1998-2001οι εφοπλιστές της ακτοπλοΐας, μαζί τους κι η ΑΝΕΚ, κυριολεκτικά τα πήραν όλα: εκατοντάδες εκατομμύρια από το χρηματιστήριο, άφθονα κέρδη, ακριβά εισιτήρια, τραπεζικά δάνεια και προπαντός άγρια εργατική εκμετάλλευση. Κι όμως κατέρρευσαν. Από το 2008 μέχρι το τέλος του 2013 ο στόλος τους μειώθηκε από 81 πλοία σε 65. Σήμερα είναι ακόμη λιγότερα. Τα καράβια σήμερα κινούνται με ταχύτητες που κινούνταν 30 χρόνια πριν. Οι εταιρείες εισπράττουν κάθε χρόνο εκατ. ευρώ σαν επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές και συχνά δεν κάνουν καν τα δρομολόγια!! Όσο για τα μέτρα ασφαλείας, τα είδαμε με το ΣΑΜΙΝΑ τα βλέπουμε και τώρα. Ειδικά η ΑΝΕΚ το 2012 είχε 60,8 εκ. ζημιές, το 2013 35,7 εκ. και το 2014 το εννεάμηνο είχε 11 εκ. ζημιές. Την 1η Αυγούστου 2014 πούλησε δυο πλοία της αντί 21 εκατ. ευρώ. Οι εργαζόμενοι, όσοι δεν έχουν απολυθεί ακόμα, δουλεύουν για μήνες απλήρωτοι και μόνο χάρη σ' αυτούς συνεχίζει να υπάρχει η εταιρεία.
Πρόσφατη μελέτη της Mc Kinsey για λογαριασμό της τράπεζας Πειραιώς πρότεινε για να επιστρέψουν οι επιχειρήσεις της ακτοπλοΐας σε κερδοφορία, να προχωρήσουν όλες οι μεταξύ των εταιρειών δυνατές συνεργασίες, υπό οποιαδήποτε μορφή, ώστε να εξαχθούν οι μέγιστες δυνατές συνέργειες. Κι εμείς που νομίζαμε ότι ο ανταγωνισμός έχει μόνο οφέλη, όπως για χρόνια μας παραμύθιαζαν. Αλλά τίποτα δεν είναι τυχαίο. Στις 18 Δεκέμβρη ανακοινώθηκε ότι το μερίδιο της Τράπεζας Πειραιώς στην ΑΝΕΚ φτάνει στο 24,5% και γίνεται η δεύτερη ναυτιλιακή, μετά την Hellenic Seaways, που βάζει πόδι ο Σάλλας.
Τα ξημερώματα της 28ης Δεκεμβρίου φτάσαμε στο τραγικό γεγονός της πυρκαγιάς στο «NORMAN ATLANTIC», που όσο κι αν προσπαθήσει κανείς, τυχαίο δεν μπορεί να το πει. Υπερφόρτωση, έλλειψη καμπινών, άθλιες συνθήκες μέσα στο πλοίο, απουσία ακόμα και συναγερμού και δεν ξέρουμε τι άλλο θα δείξει η έρευνα. Δεν είναι ούτε η τσαπατσουλιά ούτε η προχειρότητα που οδήγησαν στο έγκλημα αυτό. Είναι μια τυπική περίπτωση “εξορθολογισμού του κόστους” και η εφαρμογή της αρχής της μέγιστης κερδοφορίας. Με αποτέλεσμα να υπάρχουν προς το παρόν, δέκα νεκροί και δεκάδες αγνοούμενοι και η ΑΝΕΚ να μη γνωρίζει καλά καλά πόσοι ακριβώς είναι οι επιβάτες.
Ότι υπάρχουν ένοχοι είναι σίγουρο. Ότι θα αποδοθούν ευθύνες με τον τρόπο που έγινε και με το ΣΑΜΙΝΑ είναι το πιθανότερο. Κι όταν όλα θα έχουν ξεχαστεί θα επιστρέψουμε στην “κανονικότητα” της λογικής του ανθρωποβόρου αυτού συστήματος που σκοτώνει τους ανθρώπους για να επιβιώνουν οι εταιρείες και να εξασφαλίζουν την κερδοφορία τους. Δεν μου καίγεται καρφί τι θ' απογίνει ο μεγαλομέτοχος Γ. Βαρδινογιάννης. Μαζί με τη θλίψη και την οργή για τους νεκρούς και τους αγνοούμενους του «NORMAN ATLANTIC», το μυαλό μας βρίσκεται και στους εργαζόμενους της ΑΝΕΚ που κινδυνεύουν να βρεθούν στο δρόμο μετά από τόσα χρόνια σκληρής δουλειάς, θύματα κι οι ίδιοι των τυχοδιωκτών με τα μεγαλεπήβολα σχέδια που άρπαξαν την εταιρεία από τους μικρομετόχους της και τώρα την οδηγούν στο τελικό της ναυάγιο. Κι εμείς, οι κάτοικοι της δυτικής Κρήτης, κινδυνεύουμε να μείνουμε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά. Όπως συνέβαινε προπολεμικά και στα χρόνια της κατοχής.
Χανιά 31-12-2014
Κυριακάκης Γιάννης
Περιφερειακός σύμβουλος Κρήτης
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ΤΩΡΑ, αποσβολωμένοι, οι δημιουργοί και οι "λαϊκοί μέτοχοι" της παλιάς εκείνης ΑΝΕΚ, παρακολουθούν τις θλιβερές εξελίξεις, δίχως φως στον ορίζοντα κανένα.... Τα μεγάλα λάθη βαριά πληρώνονται, κι είναι μεγάλα λάθη γιατί οι κρίσιμες αποφάσεις για την μετεξέλιξη των ναυτιλιακών εταιρειών λαϊκής βάσης της Κρήτης, είχαν και τη "συνυπογραφή δι' εξουσιο-δοτήσεως" ή όπως άλλως, των μικρομετόχων των εταιρειών, της μαρίδας δηλαδή, που -ως συνήθως- με "χάντρες και καθρεφτάκια πολλών λογιών" θαμπώθηκε, εκμαυλίστηκε, όπως θέτε πείτε το, και τους έδωσε την απαιτούμενη "νομιμότητα". Αστική μεν, ισχύουσα δε!...
-/Δ.Τζ./-
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου